Objednávky do 16:00 expedujeme kurýrem GLS ve stejný den. Doručení do 24 h.
Napište co hledáte
Žádné výsledky.
Over 1000 reviews
I. Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je iFix, s.r.o., se sídlem Náměstí hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, IČO: 47019948, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl: Sro, Vložka č. 87860/B (dále jen "prodávající"), a kupujícím, kterým je subjekt splňující definici spotřebitele ve smyslu příslušné právní úpravy, a jejímž předmětem je koupě a prodej zboží nabízeného prodávajícím.
Identifikační a kontaktní údaje prodávajícího: iFix s.r.o.,
Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj
Odbor výkonu dohľadu Bajkalská 21/A P. O. BOX 29 827 99 Bratislava
Kontaktní údaje: E-mail: ba@soi.sk Tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04 Fax č. 02/58 27 21 70 www.soi.sk SOI - Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou kupní smlouvu, ve které si sjednají podmínky odlišné od těchto VOP, budou ustanovení kupní smlouvy mít přednost před těmito VOP. Takto sjednané podmínky nesmí být v rozporu s ustanoveními obecně závazné právní úpravy, která jsou pro smluvní strany kogentní.
II. Způsob uzavírání kupní smlouvy a související informační povinnosti
2.1. Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, kterým kupující podává návrh na uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je úplatný převod vlastnického práva ke zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).
2.2. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automaticky generované oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále jen „potvrzení doručení objednávky“). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby zasílány všechny další informace týkající se jeho objednávky.
2.3. Potvrzení doručení objednávky obsahuje údaje o tom, že prodávající obdržel objednávku, nejedná se však o akceptaci návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Prodávající následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla objednávka kupujícího akceptována (dále jen „akceptace objednávky“). Akceptace objednávky obsahuje informace o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných službách, údaj o předpokládané dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro kupujícího, údaje o prodávajícím (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.), případně i další potřebné údaje.
2.5. Kupní smlouva je uzavřena doručením akceptace objednávky v elektronické nebo písemné podobě kupujícímu.
2.6. Prodávající jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval před odesláním objednávky a/nebo uzavřením kupní smlouvy kupujícího o informacích týkajících se platebních, obchodních, přepravních a jiných podmínek, zejména:
2.6.1. o hlavních vlastnostech zboží v rozsahu přiměřeném druhu a povaze zboží a formě poskytnutí informací, a to i na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu,
2.6.2. o obchodním jménu a sídle prodávajícího, a to i na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v čl. I těchto VOP, které jsou umístěny také na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
2.6.3. o telefonním čísle prodávajícího a o dalších údajích, které jsou důležité pro kontakt kupujícího s prodávajícím, zejména o adrese jeho elektronické pošty, a to i na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v čl. I těchto VOP, které jsou umístěny také na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
2.6.4. o prodejní ceně zboží, způsobu, jakým se vypočítává, pokud vzhledem k povaze zboží nelze prodejní cenu určit předem, o nákladech na dopravu, dodání, poštovné a další náklady a poplatky, a skutečnosti, že do celkové ceny mohou být zahrnuty další náklady a poplatky, pokud je nelze určit předem, a to i na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího,
2.6.5. o podmínkách plnění, platebních podmínkách, dodacích podmínkách a lhůtě, do které se prodávající zavazuje dodat nebo poskytnout zboží, a to i na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu.
2.6.6. o existenci a délce trvání zákonné odpovědnosti za vady zboží a dostupnosti spotřebitelské záruky, pokud je poskytována, postupu při uplatnění práv z odpovědnosti za vady, podmínkách poprodejního servisu, pokud jej prodávající nebo výrobce poskytuje, a to i na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu,
2.6.7. o délce trvání smlouvy, pokud jde o smlouvu uzavřenou na určitou dobu, nebo o podmínkách vypovězení smlouvy, pokud jde o smlouvu uzavřenou na neurčitou dobu nebo o smlouvu, jejíž platnost se automaticky prodlužuje; o minimální délce trvání závazků kupujícího vyplývajících z kupní smlouvy, pokud z kupní smlouvy pro kupujícího takový závazek vyplývá,
2.6.8. o údajích o funkčnosti věci s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby včetně dostupných technických ochranných opatření a údajů o kompatibilitě a interoperabilitě věci s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby, které jsou prodávajícímu známy nebo u nichž lze rozumně očekávat, že jsou prodávajícímu známy.
2.6.9. o právu kupujícího podat prodávajícímu žádost o nápravu podle zvláštního předpisu s uvedením odkazu na webovou stránku, na které jsou zveřejněny informace o příslušném subjektu alternativního řešení sporů;
2.6.10. o jiném prostředku online komunikace, který umožňuje kupujícímu uchovávat na trvanlivém médiu obsah písemné komunikace s prodávajícím včetně data a času komunikace, pokud jej prodávající využívá ke komunikaci s kupujícím;
2.6.11. o skutečnosti, že adresa prodávajícího, na které může kupující uplatnit práva z odpovědnosti za vady produktu, odstoupení od smlouvy, žádost o nápravu nebo podat jiný podnět, je totožná s adresou uvedenou v bodě 2.6.2. tohoto článku;
2.6.12. o skutečnosti, že kupní cena pro konkrétního kupujícího nebo pro skupinu kupujících bude určena na základě automatizovaného rozhodování včetně profilování, pokud k takové situaci dojde;
2.6.13. o ceně za použití prostředků dálkové komunikace použitých při uzavření smlouvy, pokud se cena počítá na základě zvýšené sazby, a pokud k takové situaci dojde.
2.6.14. o právu kupujícího odstoupit od smlouvy ve smyslu příslušné právní úpravy, o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy; poučení o povinnosti kupujícího nést náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy podle zákonných podmínek a při smlouvě uzavřené na dálku i náklady na vrácení zboží, které vzhledem ke své povaze není možné vrátit prostřednictvím pošty; poučení o povinnosti kupujícího uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění, pokud kupující odstoupí od smlouvy ve smyslu tohoto bodu, jejímž předmětem je poskytnutí služby, po udělení výslovného souhlasu prodávajícímu ve smyslu příslušné právní úpravy; poučení o tom, že kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy podle příslušné právní úpravy, nebo poučení o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy. Součástí poučení je také poskytnutí vzorového formuláře kupujícímu pro odstoupení od smlouvy ve smyslu příslušné právní úpravy, který tvoří přílohu č. 1 těchto VOP.
2.6.15. o minimální délce trvání závazku kupujícího, pokud ze smlouvy pro kupujícího takový závazek vyplývá,
2.6.16. o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na žádost prodávajícího a o podmínkách jejich poskytnutí, pokud ze smlouvy pro kupujícího taková povinnost vyplývá,
2.6.17. o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může kupující s nimi seznámit nebo získat jejich znění,
2.6.18. o tom, že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodávajícího a je kupujícímu dostupná poté, co si ji kupující písemně vyžádá,
2.6.19. o tom, že jazykem nabízeným pro uzavření smlouvy je český jazyk.
III. Práva a povinnosti prodávajícího
3.1. Prodávající je povinen:
a) dodat na základě kupní smlouvy kupujícímu předmět kupní smlouvy (zboží) v souladu se smlouvou a příslušnými právními předpisy,
b) dodat kupujícímu v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy ČR,
c) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR,
d) bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však spolu s dodáním zboží, poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvanlivém nosiči, například prostřednictvím e-mailu. Potvrzení musí obsahovat všechny informace uvedené v bodě 2.6. včetně formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy.
3.2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za zboží.
3.3. Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není prodávající schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě sjednané v kupní smlouvě nebo za sjednanou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost odstoupení od kupní smlouvy. Kupující je povinen využít jednu z těchto možností. Pokud kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, je prodávající povinen vrátit uhrazenou kupní cenu nebo její část do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
4.1. Kupující je povinen plnit zákonné povinnosti, zejména zaplatit kupní cenu, a byl prodávajícím informován o tom, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.
4.2. Kupující je zejména povinen:
a) převzít objednané a dodané zboží,
b) zaplatit prodávajícímu sjednanou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
c) potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
4.3. Kupující má zejména právo na dodání zboží za sjednaných podmínek.
5.1. Obvyklá předpokládaná dostupnost zboží a termín jeho expedice jsou uvedeny u každého zboží na internetové stránce elektronického obchodu.
5.2. Pokud se prodávající a kupující v kupní smlouvě nedohodli jinak, je prodávající povinen dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že pokud je doba specifikovaná dle bodu 5.1. delší, platí doba dle bodu 5.1. Období od uzavření kupní smlouvy do posledního dne dodací lhůty podle tohoto bodu se nazývá Časový rozsah.
5.3. Kupující je povinen převzít zboží na místě, které je sjednáno v kupní smlouvě nebo jiným způsobem oznámeno před doručováním zboží (dále jen „Místo“). Kupující je povinen převzít zboží v Časovém rozsahu.
5.4. V případě, že prodávající dodá zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, je kupující povinen zboží převzít osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou k tomu zmocní pro případ své nepřítomnosti, a podepsat protokol o předání a převzetí zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží je povinna předložit prodávajícímu kopii akceptace objednávky.
5.5. Pokud si kupující nepřevezme zboží dodané dle kupní smlouvy, má prodávající nárok na náhradu škody a kupující nemá nárok na opětovné dodání zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
5.6. V případě vyzvednutí zboží, které bylo uhrazeno předem, může prodávající nebo jeho smluvní partner požadovat předložení identifikačního průkazu (OP nebo cestovního pasu), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti.
5.7. Kupující není oprávněn bez písemného souhlasu prodávajícího započíst vůči pohledávkám prodávajícího jakékoli své pohledávky, s výjimkou případů, kdy prodávající zcela nebo částečně neplní své závazky.
5.8. Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím ve sjednané lhůtě a ani v dodatečné lhůtě stanovené písemnou výzvou odstoupit od kupní smlouvy. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy. Písemná výzva se nevyžaduje z důvodů stanovených zákonem.
5.9. V případě, že výherce vyhraje v soutěži pořádané společností iFix s.r.o., je tento výherce povinen vyzvednout si výhru do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byly společností iFix s.r.o. vyhlášeny výsledky této soutěže. Nárok výherce na výhru zaniká uplynutím této lhůty, kdy výhra propadne ve prospěch pořadatele.
5.10. Barevné zobrazení zboží na monitoru nemusí přesně odpovídat skutečným barevným odstínům, jak je kupující vnímá ve skutečnosti. Zobrazení barevných odstínů závisí mimo jiné na kvalitě zobrazovacího monitoru nebo jiného použitého zobrazovacího zařízení.
5.11. Kupující je povinen zkontrolovat zboží a jeho obal ihned po doručení v přítomnosti zástupce prodávajícího. V případě zjištění existence vady zboží (včetně vady obalu) a/nebo pokud zásilka není kompletní (nižší počet kusů zboží nebo chybějící objednané zboží), je prodávající povinen umožnit kupujícímu vyhotovit záznam o rozsahu a povaze vady zboží, jehož správnost potvrdí prodávající. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může kupující odmítnout převzít dodané zboží s vadou nebo potvrdit převzetí zboží s vadou a následně dle čl. 8 těchto VOP uplatnit nároky z vad zboží.
6.1. Kupní cena za zboží je sjednána v kupní smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím, přičemž rozhodující je cena uvedená v akceptaci objednávky (dále jen "kupní cena"). Pokud je kupní cena uvedená v potvrzení doručení objednávky vyšší než cena za totožné zboží uvedená v nabídce elektronického obchodu v době odeslání objednávky kupujícím, zašle prodávající kupujícímu elektronickou zprávu s informací o nabídce nové kupní ceny v jiné výši. Tato nová cena se považuje za návrh prodávajícího na uzavření nové kupní smlouvy, který musí kupující výslovně potvrdit e-mailem nebo písemně, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží v hotovosti nebo platební kartou při osobním převzetí zboží, na dobírku v místě dodání zboží, nebo bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v akceptaci objednávky nebo na internetové stránce prodávajícího, a to před převzetím zboží.
6.3. V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího.
6.4. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za sjednané zboží ve lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.5. V případě, že kupující nezaplatí prodávajícímu celou kupní cenu do okamžiku dodání zboží na Místo a smluvní strany se nedohodly na zaplacení kupní ceny ve splátkách, je prodávající oprávněn odmítnout dodání zboží kupujícímu. V případě neplnění platební povinnosti dle tohoto bodu je prodávající rovněž oprávněn od smlouvy odstoupit.
6.6. Náklady spojené s montáží a vynesením zboží nejsou zahrnuty v kupní ceně a prodávající není povinen tyto služby kupujícímu poskytnout.
6.7. Zobrazená kupní cena za zboží na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu provozované prodávajícím nezahrnuje cenu za přepravu zboží ani jiné volitelné služby. Veškeré akce platí do vyprodání zásob, pokud u konkrétního zboží není uvedeno jinak.
Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu zboží uvedenou na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu provozované prodávajícím. Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.
VII. Nabytí vlastnického práva a přechod nebezpečí škody na zboží
7.1. Převzetím zboží na sjednaném místě přechází vlastnické právo ke zboží na kupujícího.
7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy kupující nebo třetí osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od prodávajícího nebo jeho zástupce pověřeného doručením zboží, případně pokud tak neučiní včas, v okamžiku, kdy prodávající umožní kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
VIII. Odpovědnost za vady, Spotřebitelská záruka, uplatnění nároků z vad (Reklamační řád)
8.1. Pokud prodávající odpovídá za vadu zboží, má kupující právo požadovat odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.
8.2. Volba a uplatňování nároků podle bodu 8.1. těchto VOP se řídí příslušnými právními předpisy.
8.3. Prodávající poučil kupujícího o jeho právech vyplývajících z vad zboží, která jsou stanovena příslušnou právní úpravou a uzavřenou smlouvou, mimo jiné tím, že umístil tyto VOP na příslušnou podstránku elektronického obchodu prodávajícího, a kupující měl možnost se s nimi seznámit před odesláním objednávky.
8.4. Prodávající odpovídá za vady zboží v souladu s platnými předpisy ČR a kupující je povinen uplatnit nárok z vad zboží u prodávajícího nebo u určené osoby. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodané zboží v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od jeho dodání. Pokud je předmětem koupě zboží s digitálními prvky, u kterého má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po sjednanou dobu, prodávající odpovídá za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví během celé sjednané doby, nejméně však během dvou let od dodání zboží s digitálními prvky. U zánovního zboží (zánovním zbožím se rozumí použité zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků a je takto označeno) a u použitého zboží (použitým zbožím se rozumí takto označené zboží, které je použité či opravené bez vady, přičemž kompletnost balení nebrání plnému užívání výrobku), se smluvní strany dohodly na odpovědnosti za vady zboží v délce 12 měsíců ode dne doručení zboží.
8.5. Pokud zboží vykazuje vady, má kupující právo uplatnit související nároky oznámením vady v kterékoliv provozovně prodávajícího, u jiné osoby, o které prodávající informoval kupujícího před uzavřením smlouvy, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla nebo místa podnikání prodávajícího, případně na jiné adrese, o které prodávající informoval kupujícího při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy. K oznámení vady je třeba přiložit také vadné zboží, pokud není dohodnuto jinak. Prodávající doporučuje zboží při zasílání pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá. Kupující je povinen uvést pravdivě všechny požadované informace, zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží; zároveň kupující uvede, které ze svých práv uplatňuje.
8.6. Řízení o nároku z vad zboží, které lze doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny kumulativně všechny následující podmínky:
8.6.1. doručení oznámení vady,
8.6.2. doručení zboží od kupujícího prodávajícímu nebo určené osobě,
8.6.3. doručení přístupových kódů, hesel apod. k výrobku prodávajícímu, pokud jsou tyto údaje nezbytné pro řádné vyřízení uplatněného nároku.
8.7. Pokud je předmětem uplatnění nároku zboží, které nelze objektivně doručit prodávajícímu nebo které je pevně zabudované, je kupující kromě splnění podmínek podle bodů 8.6.1. a 8.6.3. těchto VOP povinen poskytnout veškerou potřebnou součinnost k provedení prohlídky zboží prodávajícím nebo třetí osobou určenou prodávajícím. Řízení o nároku z vad zboží týkající se zboží, které nelze objektivně doručit prodávajícímu nebo které je pevně zabudované, začíná dnem, kdy byla provedena prohlídka zboží podle první věty. Pokud však prodávající nebo jím určená třetí osoba i přes poskytnutou potřebnou součinnost ze strany kupujícího nezajistí provedení prohlídky ve přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od doručení oznámení vady prodávajícímu, řízení začíná dnem doručení oznámení vady.
8.8. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o oznámení vady v souladu s příslušnou právní úpravou.
8.9. Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady, na které byl kupující v době uzavření smlouvy prodávajícím upozorněn, nebo o kterých s ohledem na okolnosti, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
8.10. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
8.10.1. pokud kupující neuplatnil své právo týkající se odpovědnosti prodávajícího za vadu zboží ve lhůtách stanovených zákonem,
8.10.2. pokud je vadou zboží mechanické poškození způsobené kupujícím,
8.10.3. pokud je vadou zboží snížená kapacita baterie,
8.10.4. pokud vada zboží vznikla používáním zboží v podmínkách, které svou intenzitou, vlhkostí, chemickými nebo mechanickými vlivy neodpovídají přirozenému prostředí zboží,
8.10.5. pokud vada zboží vznikla neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
8.10.6. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obvyklými zásadami běžného užívání zboží,
8.10.7. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
8.10.8. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží náhodnou zkázou nebo náhodným zhoršením,
8.10.9. pokud vada zboží vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou či jiným zásahem vyšší moci,
8.10.10. pokud vada zboží vznikla zásahem do zboží osobou, která k tomu nebyla oprávněna.
8.10.11. pokud zásilka není kompletní, resp. pokud jde o zjevnou vadu, kterou mohl kupující zjistit kontrolou zásilky při doručení zboží a kterou neřešil v souladu s těmito VOP a bez zbytečného odkladu neoznámil prodávajícímu,
8.10.12. pokud se vada projevuje horizontálními a/nebo vertikálními čarami na displeji / zobrazovacím zařízení, přičemž toto je důsledkem mechanického poškození.
8.11. Smluvní strany sjednaly spotřebitelskou záruku v délce 24 měsíců ode dne doručení zboží, pokud není pro konkrétní případy stanovena jiná doba. U zánovního zboží a u použitého zboží smluvní strany sjednaly spotřebitelskou záruku v délce 12 měsíců ode dne doručení zboží.
V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží, a případné další uplatnění nároků z vad zboží se řeší na základě kupní smlouvy a tohoto dokladu. V případě výměny zboží za nové začíná běžet spotřebitelská záruka znovu od převzetí nového zboží, avšak pouze na nové zboží.
Nároky ze spotřebitelské záruky není možné uplatnit, pokud kupující nedisponuje záručním listem, dokladem o zaplacení nebo jiným dokladem, který prokazuje nákup zboží kupujícím od prodávajícího.
8.12. Vyřízení nároku z vad zboží se vztahuje pouze na vady uvedené v oznámení vady.
8.13. Pro účely tohoto článku:
se za opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt jedné a téže odstranitelné vady více než dvakrát,
se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt více než tří různých odstranitelných vad současně.
8.14. Bez ohledu na výsledek reklamace bude případné opětovné uplatnění reklamace téže jedinečné vady (nikoli vady stejného druhu) zamítnuto.
8.15. V případě náhradního dílu pro Apple iPhone (baterie, displej, fotoaparát v závislosti na modelu iPhone) na zařízeních značky Apple se může zobrazovat hlášení: „Nelze ověřit, zda tento iPhone používá originální Apple díl (baterie, displej, fotoaparát v závislosti na modelu iPhone)“.
Tato hlášení nijak neovlivňují výkon zařízení a po 4 dnech zmizí z uzamčené obrazovky, poté budou viditelná pouze v Nastavení. Zobrazení této hlášky nemá vliv na výkon zařízení.
8.16. Pokud kupující není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil uplatnění nároku z vady zboží, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající odpoví na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb., o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (súčasne orgán dohľadu oprávnený prijímať podnety v prípade porušenia práv alebo záujmov spotrebiteľa), Bajkalská 21/A, P.O.Box č. 29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
IX. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující je za účelem řádného plnění kupní smlouvy povinen oznámit své jméno a příjmení, trvalé bydliště, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.2. Kupující, který se v rámci internetového obchodu zaregistroval, si může kdykoliv zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, stejně jako zrušit svou registraci po přihlášení na internetové stránce elektronického obchodu v sekci „uživatelský profil“.
9.3. Prodávající tímto informuje kupujícího, že v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se ruší směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“), bude prodávající jako provozovatel informačního systému v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jakožto dotčené osoby. Zpracování osobních údajů kupujícího bude prováděno prodávajícím v rámci před-smluvních vztahů s kupujícím a je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, ve které kupující vystupuje jako jedna ze smluvních stran.
9.4. V souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení může prodávající po doručení objednaného zboží nebo služby kupujícímu na základě oprávněného zájmu zpracovávat osobní údaje kupujícího i pro účely přímého marketingu a zasílat na e-mailovou adresu kupujícího informace o nových produktech, slevách a akcích na nabízené zboží či služby.
9.5. Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího nakládat v souladu s platnými právními předpisy ČR.
9.6. Prodávající prohlašuje, že v souladu s čl. 5 odst. 1 písm. a) a písm. b) Nařízení bude osobní údaje kupujícího získávat výlučně za účely uvedené v těchto VOP.
9.7. Prodávající prohlašuje, že pro jiné účely, než jaké jsou uvedeny v těchto VOP, bude osobní údaje kupujícího získávat vždy na základě adekvátního právního základu a zajistí, že tyto osobní údaje budou zpracovávány a využívány výlučně způsobem odpovídajícím účelu, pro který byly shromážděny. Nebudou spojovány s osobními údaji získanými pro jiné účely nebo za účelem plnění kupní smlouvy.
9.8. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky potvrdil, že prodávající mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil: své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1 těchto VOP prokazující totožnost prodávajícího, kontaktní údaje prodávajícího, případně odpovědné osoby prodávajícího, účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, a právní základ zpracování osobních údajů, že požadované osobní údaje na účely uzavření kupní smlouvy a řádného vyřízení a doručení objednávky je kupující povinen poskytnout, pokud se zpracování zakládá na čl. 6 odst. 1 písm. f), že oprávněným zájmem, který prodávající sleduje, je přímý marketing, identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost, jež doručí kupujícímu objednané zboží, případně identifikační údaje jiných příjemců nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují, dobu uchovávání osobních údajů, případně kritéria pro její určení.
9.9. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který není v rozporu s Nařízením ani jinými obecně závaznými právními předpisy a nebude je obcházet.
9.10. Prodávající v souladu s Nařízením poskytuje kupujícímu, jehož údaje zpracovává, následující informace: totožnost a kontaktní údaje prodávajícího a v příslušných případech zástupce prodávajícího, kontaktní údaje případné odpovědné osoby, účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, jakož i právní základ zpracování, pokud se zpracování zakládá na čl. 6 odst. 1 písm. f), oprávněné zájmy, které sleduje prodávající nebo třetí strana, okruh příjemců nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují, v relevantním případě informaci o tom, že prodávající zamýšlí přenést osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci, dobu uchovávání osobních údajů, případně kritéria pro její určení, informace o existenci práva požadovat od prodávajícího přístup ke svým osobním údajům a práva na jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, nebo práva vznést námitku proti zpracování, jakož i práva na přenositelnost údajů, právo podat stížnost dozorovému orgánu, informace o tom, zda je poskytování osobních údajů zákonnou nebo smluvní požadavkem, nebo požadavkem, který je nutný pro uzavření smlouvy, zda je kupující povinen poskytnout osobní údaje, jakož i možné důsledky neposkytnutí takových údajů, a existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování.
9.11. Kupující má právo získat od prodávajícího kopii osobních údajů, které jsou zpracovávány, a spolu s ní také všechny výše uvedené informace. Za jakékoliv další kopie, o které kupující požádá, může prodávající účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům na vyhotovení kopie.
9.12. Pokud kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo podle bodu 9.11, žádost se považuje za podanou podle Nařízení.
9.13. Kupující má právo u prodávajícího vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů, o nichž předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovým přímým marketingem. Pokud kupující vznesete takovou námitku, prodávající ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu ode dne doručení této námitky a osobní údaje dotčeného kupujícího již nebudou pro tyto účely zpracovávány.
9.14. Pokud má kupující podezření, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány neoprávněně, může podat stížnost Úřadu na ochranu osobních údajů ČR. Pokud kupující nemá plnou způsobilost k právním úkonům, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.15. Prodávající přijme vhodná opatření k poskytnutí všech informací uvedených v bodě 9.10 stručnou, transparentní, srozumitelnou a snadno dostupnou formou, jasně a jednoduše formulovanou. Prodávající poskytne informace elektronicky nebo jinými prostředky v souladu s Nařízením, na kterých se s kupujícím dohodne.
9.16. Informace o opatřeních, která byla přijata na základě žádosti kupujícího, poskytne prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od doručení žádosti.
9.17. Prodávající tímto informuje kupujícího, že z důvodu plnění uzavřené smlouvy a v souladu s příslušnou právní úpravou se při zpracování osobních údajů kupujícího předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhům příjemců:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika, Bratislava 820 01, IČO: 31342876, IČ DPH: SK2020298610, zapsaná v Obchodním rejstříku MS Bratislava III, Oddíl Sa, Vložka: 4400/B.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, IČ DPH: SK2020351993, zapsaná v Obchodním rejstříku MS Bratislava III, Oddíl Sa, Vložka: 3215/B.
9.17.3. Společnost Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, IČO: 36631124, IČ DPH: SK2021879959, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl Sa, Vložka: 803/S.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Česká republika, B 24131 vedená u Městského soudu v Praze, IČ: 07822774, DIČ: CZ07822774.
9.18. Spokojenost kupujícího je zjišťována prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do kterého je e-shop zapojen. E-mailové dotazníky jsou zasílány vždy po realizaci nákupu, pokud v souladu s příslušnou právní úpravou není odmítnuto zasílání elektronické pošty pro účely přímého marketingu. Zpracování osobních údajů za účelem zasílání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky je prováděno na základě oprávněného zájmu spočívajícího v zjišťování spokojenosti s nákupem. K zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby a analýz tržního postavení je využíván zprostředkovatel zpracování, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz, jemuž je možné za těmito účely předávat informace o zakoupeném zboží a e-mailovou adresu. Osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předávány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky lze kdykoliv vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu uvedeného v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky již dotazníky nebudou dále zasílány.
X. Odstoupení od kupní smlouvy
10.1. Kupující má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího i bez uvedení důvodu ve lhůtě stanovené zákonem (podrobněji 10.3., 10.4., 10.5. těchto VOP), s výjimkou smlouvy, jejímž předmětem je:
a) poskytnutí služby, pokud:
došlo k úplnému poskytnutí služby, a
poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem kupujícího a kupující prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy kupující povinen uhradit cenu.
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací kupujícího nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla sjednána v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který prodávající nemůže ovlivnit.
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u kupujícího, o které kupující výslovně požádal prodávajícího; toto neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než opravy nebo údržby, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu nezbytného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy prodávajícího u kupujícího a kupující si tato zboží nebo služby předem neobjednal,
i) dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
j) dodání periodického tisku, s výjimkou jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
k) zboží zakoupené na veřejné dražbě.
l) poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo služeb souvisejících s aktivitami v rámci volného času, pokud má prodávající podle smlouvy poskytnout tyto služby v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
m) dodání digitálního obsahu, který prodávající dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
Kupující má právo na odstoupení od smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě stanovené zákonem (podrobněji 10.3., 10.4., 10.5. těchto VOP), pokud kupující a prodávající uzavřeli smlouvu podle bodu 10.1. písm. a) až c) nebo písm. e) těchto VOP na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě.
10.2. Kupující ztrácí okamžikem úplného poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo provozní prostory prodávajícího, jejímž předmětem je provedení opravy, pokud kupující výslovně požádal prodávajícího o návštěvu za účelem provedení opravy a plnění bylo zahájeno s předchozím výslovným souhlasem kupujícího.
10.3. Kupující může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do:
a) 14 dnů ode dne:
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní, nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
10.4. Pokud prodávající poskytl kupujícímu informace podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb. až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od začátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 10.3. těchto VOP, může kupující odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do:
a) 14 dnů ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o běh lhůty podle bodu 10.3. písm. a) těchto VOP, nebo
b) 30 dnů ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost, pokud jde o běh lhůty podle bodu 10.3. písm. b) těchto VOP.
10.5. Pokud prodávající neposkytl kupujícímu informace podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb. ani podle bodu 10.4., může kupující odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle bodu 10.3. těchto VOP.
10.6. Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, kromě dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud:
a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) zboží sestává z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) je zboží dodáváno opakovaně během určité doby, okamžikem převzetí prvního zboží.
10.7. Kupující může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
10.8. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího v listinné podobě nebo ve formě zápisu na jiném trvalém nosiči, a pokud byla smlouva uzavřena ústně, postačuje k uplatnění práva kupujícího na odstoupení od smlouvy jakékoliv jednoznačně formulované prohlášení kupujícího, které vyjadřuje jeho vůli odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Kupující může použít vzorový formulář na odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 1 těchto VOP.
10.9. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle bodů 10.3. až 10.5. těchto VOP se považuje za zachovanou, pokud kupující nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu.
10.10. V případě pochybností o doručení se oznámení o odstoupení od smlouvy, které kupující odeslal, považuje za doručené uplynutím doby přiměřené zvolenému způsobu doručování, pokud kupující může prokázat odeslání oznámení o odstoupení od smlouvy na adresu, kterou prodávající kupujícímu oznámil podle § 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb. nebo § 15 odst. 1 písm. a) až c) zákona č. 108/2024 Sb., nebo na jinou adresu, kterou prodávající oznámil kupujícímu po uzavření smlouvy. Oznámení o odstoupení od smlouvy se považuje za doručené dnem jeho odeslání prodávajícímu na adresu uvedenou v první větě, pokud poštovní zásilku obsahující oznámení o odstoupení od smlouvy nelze doručit prodávajícímu z důvodů stanovených zvláštním předpisem.
10.11. Prodávající je povinen bezodkladně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout kupujícímu potvrzení o jeho doručení na trvalém nosiči, pokud kupující odstoupil od smlouvy použitím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní prodávajícího.
10.12. Kupující může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud prodávající na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího dodal nebo poskytl více produktů.
10.13. Účinky odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího se vztahují i na každou doplňkovou smlouvu ke smlouvě, od níž kupující odstoupil; to neplatí, pokud se strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy.
Doplňkovou smlouvou podle tohoto bodu se rozumí jakákoliv smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, který souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, bez ohledu na to, zda produkt dodá nebo poskytne prodávající nebo jiná osoba na základě dohody s prodávajícím.
Prodávající nebo jiná osoba mohou v souvislosti se zánikem doplňkové smlouvy podle tohoto bodu požadovat od kupujícího pouze úhradu nákladů podle § 21 odst. 3 a 5 a § 22 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb.
Úpravou tohoto bodu není dotčena smlouva o vázaném spotřebitelském úvěru.
Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese kupující.
10.14. Kupující je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího podle bodu 10.1. těchto VOP zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě určené prodávajícím k převzetí zboží; to neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty.
Kupující je oprávněn odmítnout vrácení zboží, které nabyl na základě smlouvy uzavřené při nevyžádané návštěvě, na prodejní akci nebo v souvislosti s ní, dokud mu prodávající nevrátí zaplacenou cenu.
Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího podle bodu 10.1. těchto VOP nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě určené prodávajícím k převzetí zboží; to neplatí, pokud prodávající souhlasil, že náklady ponese sám, nebo pokud prodávající nesplnil informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. g) zákona č. 108/2024 Sb. Kupující potvrzuje splnění informační povinnosti prodávajícím a prohlašuje, že o uvedeném byl poučen.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, pokud prodávající nesplnil informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb. Kupující potvrzuje splnění informační povinnosti prodávajícím a prohlašuje, že o uvedeném byl poučen.
Kupující je povinen uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud kupující podle bodu 10.1. těchto VOP odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, jejímž předmětem je poskytnutí služby, dodávka vody, která není určena k prodeji v omezeném objemu nebo určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny sjednané ve smlouvě. Pokud je celková cena sjednaná ve smlouvě nadhodnocená, vypočítá se cena za skutečně poskytnuté plnění na základě tržní ceny poskytnutého plnění.
Kupujícímu z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího podle bodu 10.1. těchto VOP nevznikají kromě povinností podle tohoto bodu a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle § 22 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb. žádné další povinnosti ani náklady.
10.15. Prodávající je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo provozní prostory prodávajícího nebo s doplňkovou smlouvou, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
Prodávající je povinen vrátit kupujícímu všechny platby podle tohoto bodu v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud kupující neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího. Prodávající nesmí účtovat kupujícímu dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné ani jiné náklady a poplatky.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený prodávajícím.
Prodávající nemůže požadovat od kupujícího úhradu nákladů za:
a) poskytnutí služby, dodání vody, která není určena k prodeji v omezeném objemu nebo určeném množství, nebo za dodání tepla během plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy podle § 20 odst. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Sb., bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
b) úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který prodávající dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:
Prodávající není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího, jejímž předmětem je dodání zboží, vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu před tím, než mu bude zboží doručeno zpět, nebo dokud kupující neprokáže odeslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
Prodávající je povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu stejným způsobem, jaký použil kupující při jejich úhradě; tím není dotčeno právo prodávajícího dohodnout se s kupujícím na jiném způsobu úhrady, pokud kupujícímu nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.
Prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle tohoto bodu, pokud bylo na základě smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího zboží dodáno kupujícímu domů v době uzavření smlouvy a s ohledem na povahu zboží není možné jej zaslat zpět prodávajícímu poštou.
Jednostranné započtení pohledávek prodávajícího a kupujícího, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 10.1 těchto VOP, je zakázáno.
Na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího, jejímž předmětem je digitální obsah nebo digitální služba, se vztahuje § 852m odst. 3, 5 až 8 občanského zákoníku.
10.16. Kupující prohlašuje, že prodávající ho před uzavřením smlouvy, kterou se kupující zavazuje zaplatit cenu, před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 10.3 těchto VOP
a) zvlášť poučil o tom, že udělením souhlasu se zahájením
b) vyžádal jeho prohlášení, že byl poučen podle písmene a), a
c) vyžádal od kupujícího výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo se zahájením dodávání vody, tepla nebo digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a kupující takový souhlas uděluje.
10.17. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
XI. Závěrečná ustanovení
11.1. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat ve formě e-mailových zpráv.
11.2. Vzhledem k tomu, že u některého zboží (zejména vybraných technických výrobků nebo počítačového softwaru) může být jeho vývoz do některých třetích zemí zakázán nebo omezen, vázán na získání předchozího veřejnoprávního povolení, nebo může být prodávající smluvně vázán vůči výrobci daného zboží, případně taková povinnost vyplývá z obecně závazných právních předpisů, je kupující povinen před realizací vývozu jakéhokoliv zboží zakoupeného od prodávajícího písemně informovat prodávajícího o svém záměru a daný vývoz uskutečnit až po udělení písemného souhlasu prodávajícím. Veškeré náklady spojené s udělením takového souhlasu nese kupující.
11.3. Na vztahy neupravené těmito VOP se vztahují příslušná ustanovení slovenského právního řádu, zejména zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, a zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů. Spory vzniklé mezi prodávajícím a kupujícím budou přednostně řešeny jednáním, a pokud nedojde k dohodě, budou spory řešeny soudy Slovenské republiky.
11.4. Pokud je jakékoliv ustanovení kupní smlouvy neplatné nebo nevynutitelné, nebo se takovým stane, nebude to mít vliv na platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení, pokud je možné toto ustanovení oddělit od ostatních ustanovení kupní smlouvy jako celku. Smluvní strany vyvinou veškeré úsilí k nahrazení takového ustanovení novým, které bude svým obsahem a účinkem co nejvíce podobné neplatnému nebo nevynutitelnému ustanovení, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy se příslušné ustanovení stalo neplatným, odporovatelným nebo nevynutitelným, nebo kdy se o tom smluvní strana dozvěděla a informovala druhou smluvní stranu, podle toho, co nastane dříve.
11.5. Tyto VOP nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn VOP jednostranně kdykoliv změnit, přičemž změna VOP je účinná dnem jejího vyhlášení, pokud není dohodnuto jinak.
11.6. Kupující bude v procesu uzavírání kupní smlouvy vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že se s těmito VOP seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.
Poslední aktualizace 25.11.2024
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je iFix, s.r.o., se sídlem Námestie hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, IČO: 47019948, zapsanou v obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III, Oddíl: Sro, Vložka č. 87860/B (dále jen "prodávající") a kupujícím, kterým je subjekt, který není spotřebitelem ve smyslu příslušné právní úpravy a jehož předmětem je koupě a prodeje zboží nabízeného prodávajícím.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také VOP) jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odlišně od těchto VOP, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před těmito VOP.
II. Způsob uzavírání kupní smlouvy
2.1. Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, kterým zaslal návrh na uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je odplatný převod vlastnického práva k zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).
2.2. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automaticky generované oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále jen „potvrzení přijetí objednávky“). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby zasílány všechny další informace týkající se jeho objednávky.
2.3. Potvrzení přijetí objednávky obsahuje údaje o tom, že prodávajícímu byla doručena objednávka, není však akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Prodávající následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla objednávka kupujícího akceptována (dále jen „akceptace objednávky“). Akceptace objednávky obsahuje informaci o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných služeb, údaj o předpokládané dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro kupujícího, údaje o prodávajícím (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku a pod.), případně i jiné potřebné údaje.
a) dodat na základě kupní smlouvy kupujícímu předmět kupní smlouvy (dále také „zboží“) v souladu se smlouvou a příslušnou právní úpravou,
b) dodat kupujícímu v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží.
3.3. Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není prodávající schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo za dohodnutou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost odstoupit od kupní smlouvy, a kupující je povinen využít některou z těchto možností. V případě, že kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.
V. Dodací podmínky
5.1. Obvyklá předpokládaná dostupnost zboží s termínem jeho expedice je uvedena u každého zboží na internetové stránce elektronického obchodu.
5.2. Pokud se prodávající a kupující v kupní smlouvě nedohodli jinak, je prodávající povinen dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů od dne uzavření kupní smlouvy. Pokud je doba specifikována podle bodu 5.1. delší, platí doba v souladu s bodem 5.1. Doba od uzavření kupní smlouvy do posledního dne doby dodání zboží podle tohoto bodu se nazývá Časový rozsah.
5.3. Kupující je povinen převzít zboží na místě, které je dohodnuto v kupní smlouvě, nebo jiným způsobem v čase před doručením zboží (dále jen „Místo“). Kupující je povinen převzít zboží v Časovém rozsahu.
5.4. V případě, že prodávající dodá zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, je kupující povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti při převzetí zboží, a podepsat protokol o předání a převzetí zboží.
5.5. Pokud si kupující nevyzvedne zboží dodané v souladu s kupní smlouvou, má prodávající nárok na náhradu škody a kupující nemá nárok na opětovné dodání zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
5.6. V případě vyzvednutí zboží, které bylo uhrazeno předem, může prodávající nebo jeho smluvní partner požadovat předložení identifikačního průkazu (OP nebo cestovní pas) za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti.
5.7. Kupující není oprávněn bez písemného souhlasu prodávajícího započítat jakékoliv své pohledávky vůči pohledávkám prodávajícího.
VI. Kupní cena a platební podmínky
6.1. Kupní cena za zboží je dohodnuta v kupní smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím a rozhodující je cena uvedená v akceptaci objednávky (dále jen „kupní cena“). Pokud je kupní cena uvedená v potvrzení přijetí objednávky vyšší než cena za identické zboží uvedená v nabídce elektronického obchodu v době odeslání objednávky kupujícím, prodávající zašle kupujícímu elektronickou zprávu s informací o nabídce nové kupní ceny v jiné výši, která se považuje za návrh prodávajícího na uzavření nové kupní smlouvy. Tento návrh musí kupující výslovně potvrdit e-mailem nebo písemně, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží v hotovosti, resp. platební kartou při osobním převzetí zboží, na dobírku v místě dodání zboží, nebo bezhotovostním převodem na účet prodávajícího, uvedený v akceptaci objednávky nebo na internetové stránce prodávajícího v čase před převzetím zboží.
6.4. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnuté zboží v lhůtě podle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.5. V případě, že kupující nezaplatí prodávajícímu celou kupní cenu do momentu dodání zboží na Místo a smluvní strany se nedohodnou na zaplacení kupní ceny za zboží ve splátkách, je prodávající oprávněn odmítnout dodání zboží kupujícímu.
6.6. Náklady spojené s montáží a vynášením zboží nejsou zahrnuty v kupní ceně a prodávající tyto služby není povinen kupujícímu poskytnout.
6.7. Zobrazená kupní cena za zboží na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, nezahrnuje cenu za přepravu zboží nebo jiné volitelné služby. Všechny akce platí do vyprodání zásob, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak.
Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv upravit cenu zboží uvedenou na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající. Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.
VII. Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží
7.1. Kupující nabývá vlastnické právo k zboží až dodáním zboží a úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy kupující nebo třetí osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od prodávajícího nebo od jeho zástupce pověřeného doručením zboží, nebo pokud tak neučiní včas, tak v okamžiku, kdy prodávající umožní kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
8.1. Prodávající odpovídá za vady zboží podle platných předpisů SR a kupující je povinen reklamaci uplatnit u prodávajícího nebo u určené osoby v souladu s příslušnou právní úpravou.
8.2. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží za jiné bezvadné zboží s obdobnými nebo lepšími technickými parametry, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné problémy.
8.3. Prodávající neodpovídá za vady zboží také:
8.3.1. pokud kupující neuplatnil své právo týkající se odpovědnosti prodávajícího za vady zboží v souladu s příslušnou právní úpravou,
8.3.2. pokud je vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
8.3.3. pokud je vadou zboží snížená kapacita baterie,
8.3.4. pokud vada zboží vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
8.3.5. pokud vada zboží vznikla neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
8.3.6. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží nadměrným zatěžováním, nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami obvyklého používání zboží,
8.3.7. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
8.3.8. pokud vada zboží vznikla poškozením zboží náhodnou zkárou a náhodným zhoršením,
8.3.9. pokud vada zboží vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
8.3.10. pokud vada zboží vznikla zásahem do zboží neoprávněnou osobou,
8.3.11. pokud zásilka není kompletní, resp. pokud jde o zjevnou vadu, kterou kupující mohl zjistit kontrolou zásilky při doručení zboží a kterou bez zbytečného odkladu neoznámil zástupci prodávajícího v souladu s kupní smlouvou,
8.3.12. pokud se jedná o vady projevující se horizontálními a/nebo vertikálními čárami na displeji / zobrazovacím zařízení.
8.4. V případě náhradního dílu Apple iPhone (baterie, displej, fotoaparát v závislosti na modelu iPhone) na zařízeních značky Apple se může zobrazit hlášení: "Nelze ověřit, zda tento iPhone používá originální Apple díl (baterie, displej, fotoaparát v závislosti na modelu iPhone)."
Tyto zprávy nijak neovlivňují výkon zařízení a po 4 dnech zmizí z uzamčené obrazovky a poté budou viditelné pouze v Nastavení. Získání této zprávy nemá vliv na výkon zařízení.
8.5. Barevné zobrazení zboží na monitoru nemusí přesně odpovídat reálným barevným odstínům, jak je bude kupující vnímat ve skutečnosti. Zobrazení barevných odstínů je mimo jiné závislé také na kvalitě zobrazovacího monitoru, resp. jiného použitého zobrazovacího zařízení.
8.6. Kupující je povinen zkontrolovat zboží i jeho obal ihned po doručení v přítomnosti zástupce prodávajícího. V případě zjištění vady zboží a/nebo v případě, že zásilka není kompletní (nižší počet kusů zboží, resp. chybí objednané zboží), je kupující povinen vyhotovit záznam o rozsahu a povaze vady zboží, jehož správnost potvrdí zástupce prodávajícího. Na základě takto vyhotoveného záznamu je kupující oprávněn provést další kroky k uplatnění nároků z vad zboží. Pokud tak neučiní, bude případná reklamace nebo odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího zamítnuto.
8.7. Prodávající poskytuje záruku na
Záruční doba začíná plynout okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy mělo dojít k převzetí zboží, avšak kupující toto zboží neprevzal.
IX. Osobní údaje a jejich ochrana
9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující je pro účely řádného plnění kupní smlouvy povinen oznámit jméno a příjmení, místo podnikání, číslo telefonu a e-mailovou adresu, pokud se jedná o fyzickou osobu, nebo jméno a příjmení, číslo telefonu a e-mailovou adresu fyzické osoby, která bude jednat za kupujícího, jenž je právnickou osobou. Ujednání tohoto článku se vztahují na kupujícího, který je fyzickou osobou, i na fyzickou osobu, která bude jednat za kupujícího, jenž je právnickou osobou, pokud není uvedeno jinak.
9.2. Kupující, který se v rámci internetového obchodu zaregistroval, si může kdykoliv zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit svou registraci po přihlášení se na internetové stránce elektronického obchodu v části „uživatelský profil“.
9.3. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů), (dále jen „Nařízení“), prodávající jako správce informačního systému bude v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jako dotčené osoby, neboť zpracování osobních údajů kupujícího bude prováděno prodávajícím v rámci předběžných smluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, ve které vystupuje kupující jako jedna ze smluvních stran.
9.4. V souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení může prodávající po doručení objednaného zboží nebo služby kupujícímu, na základě oprávněného zájmu, zpracovávat osobní údaje kupujícího (ne fyzické osoby, která jedná za právnickou osobu) i pro účely přímého marketingu a zasílat na e-mailovou adresu kupujícího informace o nových produktech, slevách a akcích na nabízených zbožích, resp. službách.
9.5. Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy SR.
9.6. Prodávající prohlašuje, že v souladu s čl. 5 odst. 1 písm. a) a písm. b) Nařízení bude osobní údaje kupujícího získávat výhradně za účel uvedený v těchto VOP.
9.7. Prodávající prohlašuje, že pro jiné účely než je uvedeno v těchto VOP bude osobní údaje kupujícího získávat vždy samostatně na adekvátním právním základě a zároveň zajistí, že tyto osobní údaje budou zpracovávány a využívány výhradně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a nebude je spojovat s osobními údaji, které byly získány pro jiný účel nebo pro účel plnění kupní smlouvy.
9.8. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky potvrdil, že prodávající mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil: své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1 těchto VOP a prokazují totožnost prodávajícího, kontaktní údaje prodávajícího, resp. odpovědné osoby prodávajícího, účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, a právní základ zpracování osobních údajů, že požadované osobní údaje pro účely uzavření kupní smlouvy a řádného vyřízení a doručení objednávky je kupující povinen poskytnout, pokud je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. f), že oprávněným zájmem, který prodávající sleduje, je přímý marketing, identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost, která doručí kupujícímu objednané zboží, resp. identifikační údaje jiných příjemců nebo kategorií příjemců osobních údajů, pokud existují, dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení.
9.9. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který neodporuje Nařízení ani jiným obecně závazným právním předpisům a ani je nebude obcházet.
9.10. Prodávající v souladu s Nařízením poskytuje kupujícímu, jehož údaje zpracovává, následující informace: totožnost a kontaktní údaje prodávajícího a v příslušných případech zástupce prodávajícího, kontaktní údaje případné odpovědné osoby, účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, jakož i právní základ zpracování, pokud je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. f), oprávněné zájmy, které sleduje prodávající nebo třetí strana, okruh příjemců, nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují, v relevantních případech informaci o tom, že prodávající zamýšlí přenést osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizace, dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení, informace o existenci práva požadovat od prodávajícího přístup k jeho osobním údajům a práva na jejich opravu nebo vymazání, nebo omezení zpracování, nebo práva namítat proti zpracování, jakož i práva na přenositelnost údajů, právo podat stížnost dozornému orgánu, informace o tom, zda je poskytování osobních údajů zákonnou nebo smluvní požadavkem, nebo požadavkem, který je potřebný k uzavření smlouvy, zda je kupující povinen poskytnout osobní údaje, jakož i možné následky neposkytnutí takovýchto údajů, existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování.
9.11. Kupující má právo získat od prodávajícího kopii osobních údajů, které se zpracovávají, a k této kopii má právo získat také všechny výše uvedené informace. Za jakékoliv další kopie, o které kupující požádá, může prodávající účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům na vyhotovení kopie.
9.12. Pokud kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo podle bodu 9.11, žádost se považuje za podanou podle tohoto Nařízení.
9.13. Kupující má právo u prodávajícího namítat proti zpracování jeho osobních údajů, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovým přímým marketingem. Pokud kupující namítne takové zpracování, prodávající ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu ode dne doručení takové námětky prodávajícímu a osobní údaje dotčeného kupujícího se pro tyto účely již nesmí a nebudou zpracovávat.
9.14. Kupující při podezření, že jeho osobní údaje jsou neoprávněně zpracovávány, může podat stížnost Úřadu na ochranu osobních údajů SR. Pokud kupující nemá plnou způsobilost k právním úkonům, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.15. Prodávající přijme vhodná opatření s cílem poskytnout kupujícímu všechny informace uvedené v bodě 9.10 v stručné, transparentní, srozumitelné a snadno dostupné formě, jasně a jednoduše formulované. Prodávající poskytne informace elektronicky nebo v souladu s Nařízením jinými prostředky, na kterých se dohodne s kupujícím.
9.16. Informace o opatřeních, které byly přijaty na základě žádosti kupujícího, poskytne prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od doručení žádosti.
9.17. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že z titulu plnění uzavřené smlouvy a v souladu s ustanovením § 15 odst. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ se při zpracování osobních údajů kupujícího předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhu příjemců:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika Bratislava 820 01, IČO: 31342876, IČ DPH: SK2020298610, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava Oddíl Sa, Vložka: 4400/B.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, IČ DPH: SK2020351993, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava Oddíl Sa, Vložka: 3215/B.
9.17.3. Společnost Slovenská pošta, a.s, Partizánska cesta 9 Banská Bystrica 975 99, IČO: 36631124, IČ DPH: SK2021879959, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava Oddíl Sa, Vložka: 803/S.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Česká republika, B 24131 vedená u Městského soudu v Praze, IČ: 07822774 DIČ: CZ07822774.
9.18. Spokojenost kupujícího je zjišťována prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Overené zákazníkmi, do kterého je e-shop zapojen. E-mailové dotazníky jsou zasílány vždy po realizaci nákupu, pokud v souladu s příslušnou právní úpravou není odmítnuto zasílání elektronické pošty pro účely přímého marketingu. Zpracování osobních údajů za účelem zaslání dotazníků v rámci programu Overené zákazníkmi je prováděno na základě oprávněného zájmu, který spočívá v zjišťování spokojenosti s nákupem. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby a analýzu tržního postavení je využíván zpracovatel, kterým je provozovatel portálu Heureka.sk. K těmto účelům mohou být předávány informace o zakoupeném zboží a e-mailová adresa. Osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předávány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Overené zákazníkmi je možné kdykoliv vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky dotazník nebude dále zasílán.
10.1. Kupující a prodávající se dohodli, že odstoupit od této smlouvy je možné pouze z důvodů stanovených obecně závaznou právní úpravou, nebo z důvodů, které jsou dohodnuté.
10.2. Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit:
pokud kupující neuhradí prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě,
pokud prodávající zjistí porušení pravidel uvedených v těchto VOP kupujícím a/nebo v případě důvodného podezření z porušení pravidel uvedených v těchto VOP kupujícím, zejména v případě uvedení nepravdivých nebo neplatných údajů o kupujícím v registračním formuláři, v objednávce a/nebo pokud okolnosti vzniku objednávky naznačují spekulativní povahu dotčené objednávky a/nebo v případě nakládání s zbožím v rozporu s pravidly uvedenými v těchto VOP,
v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá). Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například chybné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu číslici nižší cena (například při uvádění ceny "vypadne" jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (například o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, bez uvedení, že se jedná o výprodej nebo jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, resp. v popisu zboží, obrázku atd.
10.3. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy v lhůtě 14 dní od převzetí zboží a to i bez uvedení důvodu, avšak pouze v případě, že zboží nerozbalil, nepoužíval a zboží nijak nepoškodil. V případě odstoupení od smlouvy kupujícím bez dodržení podmínek uvedených v předchozím odstavci, odstoupení nenabude účinky a prodávající není povinen zboží převzít a vracet cenu tohoto zboží. Odstoupení od smlouvy a vracení zboží bude realizováno na náklady a odpovědnost kupujícího.
10.4. Při vracení zboží se doporučuje zboží pojistit. Zboží zasílané na dobírku prodávající nepřebírá.
11.2. Vzhledem k tomu, že u některého zboží (zejména vybraných technických výrobků nebo počítačového softwaru) může být jeho vývoz do některých třetích zemí zakázán nebo omezen, nebo může být vázán na získání předchozího veřejnoprávního povolení, nebo může být prodávající smluvně vázán vůči výrobci daného zboží, případně taková povinnost vyplývá z obecně závazných právních předpisů, je kupující povinen před realizací vývozu jakéhokoliv zboží zakoupeného od prodávajícího o svém záměru prodávajícího písemně informovat a daný vývoz realizovat až po udělení písemného souhlasu prodávajícím. Veškeré náklady spojené s udělením takového souhlasu nese kupující.
11.3. Na vztahy neupravené těmito VOP se vztahují příslušná ustanovení slovenského právního řádu a zejména zák. č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník, přičemž prodávající a kupující se dohodli, že jejich smluvní vztah se bude řídit tímto obchodním zákoníkem. Spory vzniklé mezi prodávajícím a kupujícím budou přednostně řešeny jednáním a v případě, že nedojde k dohodě, budou spory řešeny soudy SR.
11.4. Pokud je jakékoliv ustanovení této kupní smlouvy neplatné nebo nevynutitelné, nebo se takovým stane, nebude to mít vliv na platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení, pokud je možné toto ustanovení oddělit od ostatních ustanovení kupní smlouvy jako celku. Smluvní strany vyvinou veškeré úsilí k nahrazení takového ustanovení novým, které bude svým obsahem a účinkem co nejvíce podobné neplatnému nebo nevynutelnému ustanovení, a to ve lhůtě 30 dní od dne, kdy se příslušné ustanovení stalo neplatným, odporovatelným nebo nevynutelným, nebo kdy se o tom smluvní strana dozvěděla a informovala druhou smluvní stranu, podle toho, co nastane dříve.
11.5. Tyto VOP nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn VOP jednostranně kdykoliv změnit, přičemž změna VOP je účinná k dni jejího vyhlášení, pokud není dohodnuto jinak.
Neustále zlepšujeme naši uhlíkovou stopu, abychom chránili naši planetu. Přečtěte si více o tom, jak přizpůsobujeme naše procesy, abychom snížili naši stopu.
Přihlaste se na pravidelný odběr informací ohledně slev a novinek z naší nabídky. Zároveň odesláním tohoto formuláře potvrzuji, že mám více než 16 let
Nákupní košík
Mezisoučet
s DPH
Tato stránka používá technologii cookies pro vylepšení vašeho zážitku. Více informací